tisdag 4 december 2007

alla dessa modebloggar


Har ni märkt av alla dessa modebloggar som poppar upp i massor nu för tiden? Många bloggar skrivs av redaktörer på olika tidningar/tvprogram som ett led att promota sig och sitt företag. Exempel på det är Ebba på Veckorevyn. Men tittar man vidare hittar man bloggar som skrivs av tjejer som är i 13-16års åldern. Vad skriver de om ?Jo, all shopping de gör. Vad de har handlat, vad de vill handla, vad andra andra handlar, vad som är på modet just osv osv. Det är vad de skriver om. En massa shopping! När jag var 13 år hade inte jag pengar till shopping. Jag var inte ens intresserad av kläder. Det jag pysslade med var att...hmm...kolla på killar. Typ. Hur får dagens 13-åringar pengar till all denna shopping? Antagligen sina föräldrar. För hur mycket kan en 13-åring jobba? Och det värsta av allt är att de tror att kläder är det viktigaste på jorden just nu. Man måste ha den klänning, det märket, den väskan osv för att överleva. Har man inte den väskan är man inte "någon". De har redan blivit vuxna på något sätt. Borta är den oskyldiga barndomen då man springer runt och leker hela dagarna och ens mamma köper alla ens kläder. Och då undrar man var de har fått denna inställning ifrån? Kanske Ebba? Kanske från alla dessa modebloggar där man skriver dagens "inne" resp dagens "ute" lista på vad som är accepterat att ha på sig just nu. Hysteri!! Nu för tiden ser man tjejer som har på sig kläder som man själv inte har råd med. Galet! Detta är vad jag som blivande lärare kommer möta ute på skolorna. ...
Iaf....har idag gjort ett Perspektivtest som ett nästa steg i intervjuprocessen. Hoppas det går bra för mig! Vill ha jobbet!

Inga kommentarer: