onsdag 19 december 2007

viktiga lappar

I flera dagar har jag haft på "att göra listan" att skicka iväg en massa papper till myndigheter. Nu äntligen fick jag energi att göra detta. Så jag har fyllt i ansökan till CSN för nästa termin. Självklart stod det fel på ansökan jag fick hem i brevlådan, jag ska ju läsa på Sthlms Universitet nu i vår så jag fick ändra om. Men nu ligger det i ett fint kuvert!

Sen fick jag skriva ut en blankett om studieuppehåll från Södertörn. Det är ju så dålig koll och info på den skolan! Fick hem i måndags en lapp från dom där det stod att jag ska läsa Geografi c hos dom i vår. Eh? Nej, det ska jag inte då det inte går någon sådan kurs där till våren. Det fick vi veta efter vi lämnade in ansökan för nästa termin. I panik fick jag, Madde och Pollan söka andra skolor! Men nu kom en lapp från Södertörn att vi ska dit iaf. Jag skickar ett mail till ansvarig och frågar vad som händer. Till svar fick jag att något har blivit fel eftersom "Södertörn har ingen c-kurs till våren. Släng vår lapp och gå vidare till Stockholm". De har noll koll på detta bygge. "Däremot måste ni ansöka om studieuppehåll från Södertörn så det blir rätt i datorn". Härligt att man får veta det nu...så nu har skrivit den blanketten och ska skicka den. Undrar om de får bättre koll med denna lapp? De lär väl kontakta oss i januari och fråga vart vi har tagit vägen...

Inga kommentarer: