söndag 23 december 2007

inne i en....

Jag är inne i en "hata-ica period". Visserligen är det inte ofta jag har "älska ica-period", har nog aldrig haft en sån period faktiskt. Intentionen finns där att ta extra pass när man har bra perioder men när man väl har gjort det ångrar man sig. Men just nu är jag inne i en extrem "hata ica-period". Gör allt för att slippa jobba! Varje dag får man sms från nån på jobbet som vill byta bort ett pass eller frågar om jag vill jobba några timmar av deras pass eller nåt i den stilen. Blir man inte stressad av dessa sms? Jo. Man är förföljd! Varför är jag då inne i en sån här fas? Jag har några teorier:
  1. Har jobbat på denna ICA i snart fem år. Jag har sett allt, hört allt, kan allt, ingen utmaning, samma sak varje dag, samma kunder varje dag, samma PLU varje dag, samma gnäll från kunder varje dag, samma psykon till kunder varje dag, samma utskällningar varje dag från kunderna osv osv osv. Vi kassörskor får ju allt skit från kunderna, det tar på psyket.
  2. Ska åka på semster om en vecka. Det enda jag och Niklas tänker på. Det enda vi vill är att stöka undan julen så vi kan åka iväg!
  3. Hade förhoppningar om att få det där jobbet. Har inte hört nåt så jag antar att det inte blev nåt eftersom det är jullov nu...

Ja....har gnällt klart nu!

Inga kommentarer: