måndag 21 januari 2008

första dagen

Jag är helt slut i huvudet efter denna dag. Första dagen på Universitetet....en massa information om terminen surrar omkring i mitt huvud. Nu förstår jag varför det endast är skola två gånger i veckan, resten av tiden ska man sitta att läsa och göra alla dessa uppgifter! Shit vad många uppgifter vi ska göra! Ojoj. Problemet är att det var 2-3 år sedan jag läste geografin så man har tappat mycket. Många hade läst a och b-kursen precis så de är insatta i "tänket". Jag och Madde satt där som två frågetecken när det var den första föreläsningen. Alla begrepp, teorier osv är helt borta. Gäller att plocka fram dom ur förrådet lixom. Men det gäller väl bara att komma in i det igen...börja läsa böckerna...så kommer det automatiskt. Vi blev iaf "kompis" med en annan lärarstudent som tidigare läst i Linköping. Han bor i Nynäshamn nu så då blev Madde glad. Har hon någon att sällskapa med.



Inga kommentarer: