måndag 21 januari 2008

Madde ringde mig för en stund sen:
- Asså, det var nog inte så smart att han (vår nyfunna studiekamrat) bor i Nynäs.
- Inte?
- Nej, för nu måste jag åka med honom både till och från skolan hela tiden
- Så du åkte med honom hela vägen till Nynäs nu?
- Ja! Han är ju jättetrevlig och rolig men åka med honom varje gång? Jag tyckte det skulle bli så skönt och mysigt att åka buss själv till skolan. Det sista han sa nu var: ses på fredag 8,20! Då går nämligen bussen till Gullmars. Tänk om jag inte är på humör och inte vill prata?
- Ja, precis. Man är ju inte på humör varje dag.
- Nej, med dig kan jag faktiskt säga att jag vill sitta tyst och läsa för vi känner varandra så bra. Men med honom?Nu blir jag tvungen att vara trevlig varenda bussfärd....

Ja...vad säger ni? I-landsproblem?

Inga kommentarer: