onsdag 12 mars 2008

den eviga frågan för oss tjejer

När man är inne på Facebook och kollar igenom vilka folk har på ens vännerlista kan man bara konstatera hur liten världen är. Speciellt i detta land. Alla känner alla. Typ. Idag hittade jag en trevlig alt. olustig nyhet bland en av mina "vänner" på Facebook. Inte bra.

Har iaf pluggat in en isländsk saga som jag har till litteraturhistorian på fredag. En riktg tv-såpa är den! Folk gifter sig hur som helst, de dör, mördas, hämnas, reser osv. Började redan på 1200-talet!

Nu ska jag duscha och göra iordning mig. Måste först till Fridhemsplan där jag ska låna en mycket viktig metodbok som jag ska göra en uppgift till i geografin. Den uppgiften ska jag göra imorgon. Sedan bär det av till söder där rekryteringsmötet ska hållas kl18. Hur gör jag med middag?Får ätas ute antar jag.

Frågan är: vad 17 ska jag ha på mig på mötet? De kommer ju sitta där och bedöma en så man måste nog se proper ut. Riktigt skolfröken. Får grunna på saken när jag duschar.

Tjollavipp

Inga kommentarer: