lördag 1 mars 2008

jag mot dem

Jag jobbar ju bara extra på ICA. Jobbar 1-2 kvällar i veckan kanske. Jag tror att jag hänger med i skvallret, diskussionerna osv som sker på jobbet. Men icke. Igår märkte jag detta speciellt. Vi hade ju inventering och då är alla där för att räkna varenda konservburk, godispåse, schampooflaska etc. Ett riktigt slitgöra men detta görs två ggr om året. Man får dock gratis middag så det är ju ett plus. Men iaf, när jag står där och räknar hör jag hur de tjejer som jobbar heltid står och pratar och jag hänger inte alls med. De diskuterar händelser från butiken eller saker från deras privatliv och de andra hänger precis med i ämnet. Jag står där som ett frågetecken. Och de verkar inte vilja få med mig i snacket utan de kör sitt eget race. När vi åt middag fortsatte snacket utan att jag blev delaktig eller hängde med. Där fick jag beviset på att jag som extrapersonal inte hör i samma gäng som dom. Det är heltidare mot extrapersonal. Men bryr jag mig? Nej. Jag har endast, om jag får bestämma, ca 5 månader kvar på detta ställe. Sen drar jag. Och kommer aldrg tillbaka.

Det blir inget kalas idag. Födelsedagsbarnet är sjuk. Tråkigt för henne men bra för mig för då slipper jag fara omkring hela dan! Då kan vi ta det lugnt hela dan innan det är ICA för mig ikväll med. Tråkigt att missa sista deltävling av Melodifestivalen. Ikväll är det ju "dödensgrupp" med Perrelli bla. Är det nästa helg det är final?

Inga kommentarer: