tisdag 11 mars 2008

roliga händelser denna vecka

Vilken dag! Har kollapsat på soffan med Vänner på tv. Lika roligt som alltid!

Klockan 8 infann jag mig på Södertörn där jag,som sagt, skulle närvara på ett seminarium. Kände mig något vilsen när jag kom dit då jag inte kände igen någon. Men sen kom några gamla kursare till mig så jag lugnade ner mig. Seminariet kändes något förvirrande. Är så insnöad i geograin så att helt plötsligt tänka litteraturhistoria var inte det lättaste. Men jag fick iaf min närvaro även om jag inte deltog aktivit i diskussionerna. Det är ju det viktigaste. Sen kan jag plugga in allt till tentan 28 mars.

När klockan var 10 och seminariet var slut skyndade jag iväg till pendeln. Fick med mig en macka och en chai-latte på vägen, frukosten! Vid 11,15 satt jag i kassan på jobbet. Och det är nu dagens goda nyhet kommer in: jag och Sara (från jobbet) ska gå på genrepet av Melodifestivalen i Globen på fredag! Posten anordnar varje år ett litet party för sina utlämningsställen och vi har fått två biljetter! Först blir det fika och föreläsning på Tomteboda. Därefter middag och sen åker vi till Globen! Ska bli kul! Synd bara att det är genrepet...men iaf! Gratis mat och underhållning är aldrig fel! Tur att jag jobbade idag då.

Inga kommentarer: