torsdag 21 februari 2008

c-uppsats

God morgon! Sov som en stock hela natten. Riktigt skönt men jag känner mig inte utvilad tyvärr. Skulle nog kunna sova nån timme till. Men inte ska jag sova bort hela dagen? Har inga speciella planer för dagen, ikväll ska jag dock jobba.

Igår bestämde jag äntligen ämne för c-uppsatsen som jag ska skriva under våren. Planen var först att skriva uppsatsen själv men sen diskuterade jag och Madde detta. Eftersom större av delen av klassen åker till Nya Zeeland i slutet av mars och är borta en månad kommer det bli väldigt ensamt för oss två som är kvar. Det blir ju inga lektioner eller så utan det blir att jobba med uppsatsen hela månaden. Så det kan nog bli ganska ensamt och tråkigt under denna tid. Så nu ska vi skriva ihop så får man sällskap och ett socialt liv. Vi har kommit på en idé till ämne men jag väntar med att skriva om det förrän vi har fått ett ok från läraren.

Ska käka frulle nu sen bär det av till gymet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ida!
Vet inte om du kommer ihåg mig, Cissi, vi träffades hos Linda i Jakan för lääänge sedan. Snubblade in på din sida via Lindas blogg & fick se att du osså ska skriva C-uppsats i vår. Me too! Håller som bäst på med att bolla ämnen tillsammans med min skrivkompis. Svårt att avgränsa sig men kommer nog bli riktigt kul när det drar igång på allvar. Ville bara önska lycka till! Hoppas du har en skön lördag i solen! kram

ida sa...

Hej, visst minns jag dig! Om inte annat så läser jag om dig på Lindas blogg!Haha! Jo, vi håller oxå på att diskutera omfånget av ämne på uppsatsen. Vi har själva stommen men sen gäller det att avgränsa oss. Vilket vi måste göra nu då vi ska börja skriva på PM:et i veckan. Men om du behöver tips så är det bara att fråga på. jag skrev en annan c-uppsats i höstas(känns surt att behöba skriva två c-uppsatser..) så jag har vanan inne. hej då!