tisdag 19 februari 2008

samtal från akuten

Ja, här hemma händer det saker. Har lite svårt att koncentrera mig på skrivandet även om jag är snart klar. Har bara en halv sida kvar! Behöver bara komma till själva slutsatserna. Sen är jag klar. Igårkväll fick vi samtal från min svärmor som ligger på sjukhus. Telefonen(dvs hemtelefonen som aldrig används) ringde 22,30, genast blir man orolig för så sent brukar inte denna telefon ringa. Det var min svärmor som berättar att hon ligger på akuten. Hon har sedan tidigare en sjukdom som är allvarlig men är inte akut farlig. Dock har hon akut försämrats och ligger nu inlagd. Hon ska röntgas under natten och så. Niklas är i chock. Hans bror är lyckligt ovetandes då han är på skidsemester i Schweiz. Så idag ska Niklas till sjukhuset. Jag frågade honom om han ville att jag skulle följa med men just nu ville han inte det. Men man vet ju aldrig så jag ska vara förberedd....Så vi får se vad som händer. Det läskiga är att hon blev försämrad bara över en natt. Från att ha varit ok till att vakna upp försämrad. Nu vet vi inte om detta beror på hennes sjukdom men jag tror det. Usch.

Inga kommentarer: