tisdag 12 februari 2008

cellprov på löpande band

Klockan är bara 9 och jag har redan hunnit vara hos barnmorskan för att ta härliga cellprovet. Snabbt gick det. Kom dit 8,15 och klev ut 8,28. Satt i kö några minuter sen när jag väl kom in gick det på typ 3 min. Det är rullande band verksamhet där. Folk kommer och går! Undrar hur kul barnmorskorna har det?

Idag blir jag hemma hela dan. Ska läsa en avhandling som jag ska granska. Detta är hemtentan för denna kurs. Ska lämnas in nästa onsdag. Har ingen skola fram tills dess vilket är skönt. Då kan man konsentrera sig ordentligt. Ska läsa en avhandling som heter "Geografi, didaktik, praktik". Man fick välja själv avhandling och av en slump hittade jag denna i bibblan på skolan. Den handlar om hur man kan använda geografi i skolan. Praktiskt dvs. Lärorikt!

Hörs senare!

Inga kommentarer: