söndag 24 februari 2008

lördag!

God morgon, denna jämngråa söndag.

Gårdagen gick i familjens anda. Först spenderade vi ett antal timmar hemma hos svärmor. Vi hjälpte till med räkningar(betaldes med bankgiroavier!Coolt!Har aldrig använt sånt så det var lärorikt), tvättning, städning och matlagning. Hon är defintivt piggare än vi trodde så det är inte hemskt som det kunde vara. Vid 19 åkte vi vidare till Niklas bror där vi kollade på Melodifestivalen och planerade sommaren. Vi har en plan...om jag säger så. Får se vad vi bestämmer.

Nu är Niklas på väg ut. Han ska ut till Saltsjöbaden med Janne för att promenera. Eller, de ska spana in nybygget av lägenheter. Om vi vore miljonärer skulle vi bo där....Jag vill inte ut i detta tråkiga väder så jag håller mig hemma. Jag ska handtvätta två koftor bla.

Nästa vecka har jag sportlov! Eller på schemat står det "arbete med PM" hela veckan men det är en finare beskrivning av sportlov.....Jag ska träna och mysa för att sen jobba hela helgen. Jobbar stängning fre-sön. Pestiogt, jag vet men det är kris på jobbet så då får jag rycka in. Fast på fredag är det inventering. Inventering på en fredagkväll?Varför?

Inga kommentarer: