lördag 23 februari 2008

Filmen Jumper



Igår var vi på bio med Robert. Jag fick inte välja film så det blev "Jumper". Jag ville verkligen inte se denna film och jag hade samma inställning när vi klev ut ur biosalongen. En riktigt dålig film. T.o.m killarna tyckte den var dålig så det var ju roligt för mig. Dålig story, barnslig, bara en massa specialeffekter....Nä, jag förstår om barn/tonåringar gillar den, då mest killar, men inte vi vuxna. Så alla ni som tänker se den, vänta tills den kommer på DVD.


Rodde precis hem den gråa kappan från ebay! Fick ett mail av säljaren att jag kan få den för mitt bud som inte vann i själva auktionen. Så nu har jag köpt samma modell för 1,50 dollar plus frakt på 34,99. Inte så pjåkigt! Om den nu inte skulle passa så kan jag alltid sälja vidare den. Men leverans inom 2 veckor! Spännande.


Idag ser planen ut att vi i eftermiddag ska hem till svärmor som nu har fått permis från sjukhuset över helgen. Hon kom hem igår och ska tillbaka till sjukhuset på måndag. Hon fick äntligen svar på vad som är fel på henne i fredags och oväntat har hon fått en stroke. Så idag har vi första passet, imorrn är det brorsans tur. Vi ska dit och hjälpa till med alla bestyr som matlagning, betala räkningarna, städa osv. Hon är ju nästan helt blind nu. Och antagligen kommer inte synen tillbaka. Vi ska boka in ett möte med läkarna på tisdag så då får vi diskutera hennes fortsatta vård och levene.

Inga kommentarer: