fredag 22 februari 2008

vår tjuv på bild


På mitt jobb har vi stött på ett problem. Våra kundkorgar har drastiskt minsakt i antal! De blir bara färre och färre. Vi började undersöka saken och en dag såg A att en mky gammal och grinig herre tog med sig korgen ut från butiken. Han är en sån gammal grinig herre som vägrar betala för plastpåsar kan jag meddela. Men iaf, när A ser att han går ut med korgen springer min chef u´t och haffar honom. Han ber så mkt om ursäkt och ger tillbaka korgen. Detta var för 2-3 veckor sedan och sen dess har korgarna hållt sig kvar i butiken. Tills igår, jag kliver ut från bussen utanför butiken och ser denna gubbe gåendes från butiken med korgen i handen! Jag blev så paff att jag tog ett kort på honom! I korgen ligger hans varor som han har handlat precis. När jag kommer in i butiken berättar jag detta för chefen och han ska nu ta ett snack med gubben nästa gång han kommer in. En riktig tjuv på 80 bast!Undrar hur många korgar han har hemma? Ett helt förråd av korgar!




Inga kommentarer: