tisdag 5 februari 2008

Jag ska försöka jobba undan så mycket av mitt plugg nu på förmiddan så jag är fri (som en fågel!) på eftermiddan. Ska nämligen möta upp Niklas på gymet vid 13 för att träna. Han har tagit ledigt idag för att han är med Alex hos logopeden nu på morgonen.
Denna veckas uppgift till skolan är:
* välj ut och läs två forskningsartiklar publicerade i naturgeografiska tidskrifter.
* skriv en sammanfattning av dess vetenskapliga huvudinnehåll
* skriv en redogörelse för länken bakåt i varje artikel, dvs om teori, hypotes, forskningshistoria, kritiska grundantaganden osv

Är så trött på allt som har med skola att göra.....så less. Jag har fasiken pluggat sen gymnasiet, förutom en kort paus på 6 mån när jag jobbade på Sabis. Men då var mitt liv så kaosartat att det räknas inte. Minns knappt dom månaderna. Annars har det varit Barcelona, komvux och nu högskolan. Detta är 6 år. Herregud. Jag vill göra nåt annat nu. Se nåt annat. Göra nåt annat. Bara det inte har med skolans värld att göra....

Men först ska jag göra denna veckas uppgift....ikväll ska vi till Gondolen.

Inga kommentarer: