måndag 4 februari 2008

Något som irriterar mig är folk som inte kan hålla tiden. Detta gäller att hålla tiden på alla olika sätt. Idag hade jag semiarium men en man som gick över tiden med 10 min. Vi skulle sluta 12 men när klockan bli 12,05 börjar folk bli rastlösa och vill gå men mannen fortsätter prata. Folk plockar ner sina böcker i väskan. Han pratar på. Madde reser sig och går därifrån för hon hade ett tåg att passa. Mannen säger hej då till henne och vi tror han ska fatta piken och sluta men han fortsätter. Han ställer en till fråga till oss och diskussionen fortsätter. Man vågar ju inte säga till honom så vi bara sitter där irriterade. Klockan blir 12,10 och då har en till gått. När tredje personen reser sig fattar han piken och avslutar seminariet! Helt otroligt. Sånna här professorer gillar sin egen röst och de är helt upptagna av sin egna lilla värld(självklart sin egen forskning) att de inte har koll på omgivningen.

Har varit hemma några timmar.Har huvudvärk. Somnade dock när jag kom hem så jag fick inte mkt gjort. Ska om 15 min ta bussen. Ska möta Johannes och Anna för mötet med mäklaren. Niklas kunde inte sluta tidigt idag. Höres senare!

Inga kommentarer: